Sajnos évről - évre egyre többen kerülnek mozgásszegény életformába köszönhetően a nagyvárosi életmódnak, az irodai munkának, hogy kényelmesen mindenhová autóval vagy tömegközlekedési eszközökkel járunk és nagyon kevés szabadidő marad a testmozgásra.

Ennek köszönhetően nagyon sok panasz alakul ki sokunknál mint például mozgásszervi panaszok, tartáshiba, elhízás, rossz közérzet és még sorolhatnánk...

Ha magadon is észrevetted a mozgásszegény életforma jeleit és szeretnél rajta változtatni, de nincs időd, lehetőséged eljárni sportolni, vagy az edzőterembe mozogni akkor itt van 7 tipp arra hogyan tedd a hétköznapjaidat aktívabbá ingyen, komolyabb időráfordítás nélkül.

Természetesen ez csak a kezdet! Mindenkinek javasoljuk, hogy éljen minél aktívabb életet!

 

  1. Ébredj tornázással!

Nem mindenki képes hajnalban kelni, hogy egy órát fusson, jógázzon, vagy edzőterembe járjon munkába indulás előtt. Azonban a reggeli tornázás élénkít és energizál, így sokkal jobban indul a napunk! Kezdésnek csak öt percet szánj rá és egyszerű, nem megerőltető gyakorlatokat válassz. A lényeg, hogy a napi rutinoddá váljon és idővel az öt perc is egyre több lesz!

  1. Használd a lépcsőket!

Vedd rá magad, hogy nem veszed igénybe a liftet és a mozgólépcsőket! Mindig egyszerűbb a könnyebb utat választani, de az egészséged megéri, hogy egy kis lépcsőzéssel munkára bírd a testedet! Persze ha a 10. emeletre mész, kezdésnek elég lehet ha a 10-es gomb helyett csak a 8-as gombot nyomod meg és két emeletet sétálsz felfelé. Ha már túl könnyen megy, akkor növeld az emeletek számát!

  1. Szállj le egy megállóval korábban!

Ha tömegközlekedéssel jársz, akkor egy megállóval korábban is leszállhatsz és az utazásodat egy kellemes sétával fejezheted be. Ez sem kerül semmibe és pár perccel hosszabbítja csak meg a menetidőt, de a tested és a közérzeted meghálálja a törődést.

  1. Parkolj mindig távolabb!

A legtöbb ember képes körözni a parkolóban, hogy az úticéljához közel találjon parkolóhelyet. Te válaszd a bevásárlóközpontokban a legtávolabbi helyek egyikét. Ott kevesebben állnak, kisebb az esély, hogy megkarcolják a kocsidat és még az egészségednek is jót teszel. Ha a városban kell parkolnod, akkor keress parkolót az úticélod melletti utcában és tedd meg gyalog azt a pár száz métert! Ez sem kerül semmibe és csak Te nyerhetsz vele!

  1. Járj kerékpárral!

Nem kell mindenhova és mindig! Nem kell esőben, viharban és nem kell azonnal a Balatont körbetekerni! Azonban sokszor beülünk az autóba akkor is, ha csak pár utcával arrébb van dolgunk. Felszállunk a villamosra ha két megállót megyünk csak vele! Jó lenne az is ha az ember lesétálná ezeket a távokat, de az meg nagyon időigényes és a mai rohanó világban erre nem mindenkinek van ideje. A kerékpározás azonban minimálisan lassabb utazóeszköz a tömegközlekedésénél, vagy az autónál, sőt bizonyos esetekben akár gyorsabb is! Megéri a kerékpárt választani amikor csak lehet! Szokj rá és meglátod nagyon meg fog tetszeni!

  1. Végezd a házimunkát intenzívebben!

A takarítás egy remek edzés is lehet! Takaríts gyakrabban és tempósabban! Az ablakpucolásra, porszívózásra mától gondolj úgy mint egy új edzésformára! Ha boka- és csuklósúlyokat is használsz közben, akkor még intenzívebb lehet az élmény!

  1. Szórakozz!

A hétvégén és a szabadidődben szórakozz, kapcsolódj ki! Találkozz a barátokkal és próbálj minél több aktív programot kitalálni! Kiránduljatok, kerékpározzatok, túrázzatok, táncoljatok vagy bulizzatok! Engedjük el magunkat egy kicsit, lazítsunk, de maradj mozgásban! Így nyered vissza az erődet a következő hétre!